Všeobecné obchodní podmínky
Kdy se VOP použijí a jaký mají vztah k uzavřené smlouvě?
I. Základní údaje o nás
- Podnikatelský klub Empiria21 s.r.o.
- IČO: 03508366
- Sídlo: Hlavní 1539, Jesenice, 252 42
- Společnost vedená u Městského soudu v Praze, C 232396
- DIČ: CZ03508366
- Kontaktní e-mail: lucie.libovicka@empiria21.cz
- Kontaktní telefon: 603 477 211
II. Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
Kdo je zákazník?
- bude Poskytovatelem Zákazníkovi zpřístupněn digitální obsah v podobě produktů (ebooky, online kurzy) pro jeho potřebu, nebo
- si Zákazník objedná účast na Poskytovatelem pořádané akci (offline i online setkání, workshopu, semináři, kurzu, vzdělávacím pobytu dle aktuální nabídky Poskytovatele); a se zaváže za to uhradit Poskytovateli domluvenou cenu (dále jen „Smlouva“).
Kdo je spotřebitelem?
Co je spotřebitelská smlouva?
Co je smlouva uzavřena distančním způsobem?
Jakými právnimi předpisy se smluvní vztah mezi námi řídí?
III. Jak na objednávku a uzavření smlouvy?
- OBJEDNÁNÍ PRODUKTŮ a POŘÁDANÝCH AKCÍ (s termínem konání již uvedeným na webovém rozhraní): Pro objednání produktu nebo pořádané akce přes webové rozhraní slouží objednávkový/rezervační formulář, ve kterém vyplníte své kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresu, e-mail, při objednávce na právnickou osobu i údaje o právnické osobě, IČO, DIČ), informace o objednávaném produktu (vložením objednávaného produktu do „košíku“ webového rozhraní), v případě objednávky pořádané akce vyberete konkrétní akci, pokud již není přímo ve formuláři uvedena, a vyberete způsob úhrady.
Před odesláním objednávky vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko s označením „Objednat s povinností platby“ pod objednávkou.
Údaje uvedené v objednávce budeme považovat za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a Vaše potvrzení o tom, že jste se seznámili s těmito VOP a se zásadami ochrany osobních údajů.
O přijetí objednávky učiněné prostřednictvím objednávkového formuláře na webovém rozhraní vás budeme informovat e-mailem zaslaným na vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce, součástí (přílohou) je i faktura či platební údaje na produkt v jiné formě a tyto VOP.
V případě, že je předmětem Smlouvy zpřístupnění produktů, je Smlouva uzavřena doručením tohoto potvrzení o přijetí objednávky na vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce. V případě, že si přejete, aby Vám byly produkty zpřístupněny ihned po uzavření Smlouvy a úhradě ceny produktů, musíte v objednávkovém formuláři rovněž souhlasit s tím, že Vám budou produkty zpřístupněny ve lhůtě pro odstoupení od Smlouvy dle ustanovení § 1829 OZ.
V případě, kdy je předmětem Smlouvy pořádaná akce, je Smlouva uzavřena až v okamžiku, kdy je z Vaší strany i zaplacena celá cena pořádané akce, není-li výslovně uvedeno jinak.
V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nebudeme schopni splnit, zašleme Vám na Vaši elektronickou adresu pozměněnou nabídku produktů nebo pořádaných akci. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Smlouvy a Smlouva je v takovém případě uzavřena Vaším potvrzením o přijetí této nabídky na naši elektronickou adresu uvedenou v těchto VOP.
Vámi odeslaná objednávka je z naší strany považována za závaznou. Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení objednávky) jsou možné jen na základě dohody mezi námi. Do doby uzavření Smlouvy můžete svoji objednávku zrušit e-mailem poslaným na naši elektronickou adresu uvedenou v těchto VOP.
V pochybnostech vás můžeme kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabýváme.
Objednávat produkty a pořádané akce přes webové rozhraní je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Upozorňujeme však, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti webu v důsledku nutné údržby webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
IV. jak je to s cenou a jak se platí?
1. CENA PRODUKTŮ a POŘÁDANÝCH AKCÍ: Na webovém rozhraní je uvedena i cena produktů a pořádaných akcí. Cena je uvedena včetně daně z přidané hodnoty. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena. Náklady na dopravu ani jiné náklady spojené s dodáním produktů a pořádaných akcí nejsou, cena uvedená v souhrnu objednávky je tedy cenou konečnou. U pořádaných akcí je na webovém rozhraní uvedeno, co cena zahrnuje (např. zda je součástí i občerstvení).
V případě vybraných produktů Vám produkt poskytneme výměnou za Vaše osobní údaje (elektronická adresa, jméno a příjmení). Skutečnost, že jsou produkty poskytnuty výměnou za osobní údaje, je uvedena ve webovém rozhraní. S Vašimi osobními údaji budeme nakládat v souladu s našimi Zásadami ochrany osobních údajů.
2. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) a cena produktů nebo pořádaných akcí bude zjevně nepřiměřená vzhledem k hodnotě produktu nebo pořádané akce, nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni vám za takovou zjevně chybnou cenu produkt dodat, a to ani v případě, že Vám bylo doručeno automatické potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku vám bez zbytečného odkladu vrátit. Dojde-li ke změně ceny produktu nebo pořádané akce v době mezi odesláním Vaší objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí cena platná v okamžiku odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
3. Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni vám produkt dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny, popřípadě Vám umožnit účast na pořádané akci až po úplném zaplacení její ceny.
4. ZPŮSOB PLATBY: Sjednanou cenu je možné uhradit následujícím způsobem:
– Bezhotovostně online platební kartou nebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu. Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti Stripe, Inc., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti Stripe, Inc. Tyto údaje s námi uvedená společnost nesdílí a nemáme k nim přístup.
– Bezhotovostním převodem na náš bankovní účet uvedený ve faktuře nebo zálohové faktuře.
5. SPLATNOST CENY: Cena je splatná do 7 dnů od přijetí objednávky – prostřednictvím online bankovního převodu nebo platby platební kartou. Datum splatnosti je uvedené na faktuře. U offline i online setkání musí být celá cena uhrazena nejpozději 3 dny před konáním pořádané akce, není-li výslovně dohodnuto mezi námi jinak. U dalších pořádaných akcí musí být celá cena uhrazena nejpozději 5 dní před konáním pořádané akce, není-li výslovně dohodnuto mezi námi jinak.
Cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet.
Produkty a pořádané akce není možné hradit formou splátkového kalendáře.
Na produkty a pořádané akce nepožadujeme úhradu zálohy. Úhrada ceny produktů nebo pořádaných akcí před jejich dodáním nebo konáním není považována za zálohu.
V. Jakým způsobem Vám budou produkty a pořádané akce dodány?
1. ZPŮSOB DODÁNÍ PRODUKTŮ (DIGITÁLNÍHO OBSAHU). E-booky budou zpřístupněny ve strojově čitelném formátu (zpravidla pdf nebo obdobném), a to zasláním po zaplacení ceny na Vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce v příloze této zprávy, případně zasláním odkazu, na kterém je e-book možno stáhnout či otevřít.
Při koupi on-line kurzu Vám po uhrazení ceny bude vytvořen uživatelský účet na webovém rozhraní a budou vygenerovány a na Vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce zaslány přístupové údaje k Vašemu uživatelskému účtu (podmínky užívání jsou uvedeny v čl. VI těchto VOP). V případě, že je pro všechny přihlášené kurz otevírán ve stejný den, obdržíte po zaplacení ceny přístupové údaje v předem ohlášený den. Po přihlášení do uživatelského účtu Vám bude on-line kurz zpřístupněn v naší členské sekce. Je-li to s ohledem na návaznost obsahu efektivní, budou Vám jednotlivé lekce zpřístupňovány postupně, dle harmonogramu uvedeného na „nástěnce“ členské sekce on-line kurzu.
Upozorňujeme, že pro zpřístupnění e-booků, on-line kurzů a pro účast na on-line akci je nezbytné běžné hardwarové a softwarové vybavení, funkční internetový prohlížeč, program pro prohlížení PDF souborů a internetové připojení.
Vzhledem ke skutečnosti, že v případě poskytnutí našich produktů se jedná o tzv. jednorázové plnění, neposkytujeme k těmto produktům žádné aktualizace.
2. DODACÍ LHŮTA. E-book a on-line kurz bude dodán do 3 pracovních dnů poté, kdy bude platba připsána na náš bankovní účet. Podmínkou dodání v této lhůtě je udělení Vašeho výslovného souhlasu s poskytnutím produktu ve lhůtě pro odstoupení. V případě, že jsou některé produkty zpřístupněny výměnou za osobní údaje, jsou zpřístupněny bez zbytečného odkladu po odeslání osobních údajů.
Budeme-li v prodlení se zpřístupněním produktů, můžete od Smlouvy odstoupit, nesplníme-li naši povinnost bez zbytečného odkladu poté, co nás vyzvete k plnění nebo v dodatečné lhůtě, na níž se výslovně dohodneme. Bez dodatečné lhůty můžete od Smlouvy dle předchozí věty odstoupit jen v případě, že bude z naší komunikace nebo z okolností zjevné, že vám produkty neposkytneme anebo vyplývá-li ze Smlouvy nebo z okolností při uzavření Smlouvy, že je plnění v určeném čase nezbytné.
- STORNO PODMÍNKY:
8.1 Jako Zákazníci jste oprávněni svoji účast na pořádané akci zrušit. V případě že jste již uhradili cenu a zrušíte účast nejpozději 10 pracovních dní před zahájením pořádané akce, bude vrácena celá zaplacená cena, v případě zrušení účasti v době kratší, je cena nevratná. Nebude-li dohodnuto jinak, bude vám platba vrácena stejným způsobem, jakým byla přijata.
8.2. V případě, že by pořádaná akce byla zrušena z důvodů na naší straně a vy jako Zákazník jste již cenu hradili, obdržíte do 14 dnů ode dne, kdy bude rozhodnuto o zrušení akce, zpět celou zaplacenou částku, pokud se výslovně nedohodneme na použití platby na náhradní plnění dle vašeho výběru. Nebude-li dohodnuto jinak, bude vám příslušná částka vrácena stejným způsobem, jako byla přijata. Tento odstavec se uplatní i v případě, že pořádaná akce musí být z naší strany zrušena z důvodů způsobených vyšší mocí, například z důvodu přijetí epidemiologických či jiných opatření a rozhodnutí veřejnoprávními orgány, ale rovněž v případě, že se důvodně obáváme, že taková opatření a rozhodnutí budou přijata těsně před konáním akce nebo v den konání akce a proto z preventivních důvodu akci zrušíme. Stejně tak se uplatní tento odstavec i v případě jiných důvodů vyšší moci. Okolnosti vyšší moci se vůči vám jako účastníkům uplatní zejména ve vztahu k souvisejícím vícenákladům za cestování a ubytování, pokud už jste je museli vynaložit, v takovém případě nejsme povinni vám nahradit škodu, která vám z důvodu zrušení akce vznikla, ani uhradit žádné jiné výdaje vyjma vrácení již zaplacené ceny za akci.
VI. Jak je to s funkčností digitálního obsahu a jeho součinností s hardwarem a softwarem a autorskými právy?
1. Digitální obsah (e-book) zasíláme pouze vám, jako Zákazníkovi, na vaši elektronickou adresu, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf či jiný běžně používaným formátem souborů. Pro stažení produktu z webové stránky je potřeba mít k dispozici i funkční připojení k internetu. Neodpovídáme za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti vašeho internetového připojení. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
2. Produkty jsou vytvořeny s využitím našich znalostí a zkušeností a roků praxe. Jedná se o návody a doporučení a záleží jen na vás, jak je v praxi použijete a jakou péči a úsilí budete věnovat uvádění těchto informací do praxe. Proto nemůžeme odpovídat za to, jakých konkrétních výsledků na základě produktů sami dosáhnete. Produkty nenahrazují osobní konzultaci. Námi vytvořené produkty (e-booky, on-line kurzy) jsou chráněny autorským právem a není možné jej bez našeho předchozího výslovného písemného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalším osobám. Porušení autorských práv je postižitelné nejen podle autorského zákona, ale může jít i o trestný čin.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET. Při objednání on-line kurzu obdržíte po úhradě ceny on-line kurzu přístupové údaje k přihlášení do Vašeho uživatelského účtu, tak jak je uvedeno v části o dodacích podmínkách (čl. V. VOP). Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Zákazník se rovněž zavazujete udržovat Vaše údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé. V případě závažného porušení vašich povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo těchto VOP jsme oprávněni vám uživatelský účet znepřístupnit či zrušit. Rovněž tak v případě porušení vašich povinností týkajících se ochrany autorských práv.
VII. Odstoupení od smlouvy
1. PRODUKTY (E-BOOKY A ON-LINE KURZY): Podle § 1829 odst. 1 OZ mají Zákazníci v postavení Spotřebitele právo od uzavřené Smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dní ode dne uzavření Smlouvy.
Dle § 1837 písm. l) Spotřebitelé nemají právo na odstoupení od smlouvy o dodání digitálního obsahu, bylo-li již započato s plněním s výslovným souhlasem Spotřebitele. Protože jsme si kvalitou našich produktů jisti a současně si přejeme, abyste měli možnost si jej v klidu prostudovat, dáváme všem Spotřebitelům možnost využití garance, tj. možnost bez udání důvodů odstoupit od Smlouvy (a požadovat vrácení peněz) ve lhůtě 15 dnů od zpřístupnění produktu (lhůta se počítá ode dne, kdy vám byly doručeny přístupové údaje do on-line kurzu nebo Vám byl zpřístupněn e-book v souladu s čl. V. těchto VOP). Pokud se rozhodnete této možnosti využít, pak ve výše uvedené garanční lhůtě musí být odstoupení od Smlouvy odesláno e-mailem na fakturace@empiria21.cz nebo odesláno poštou na naši adresu uvedenou v čl. I těchto VOP.
VIII. Práva z vadného plnění, reklamační řád
Práva z vadného plnění v případě produktů (digitálního obsahu)
1. Odpovídáme za vady produktů, které produkty měly při jejich zpřístupnění. Zejména odpovídáme za to, že příslušný produkt:
a) odpovídá ujednanému popisu a rozsahu, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodný k účelu, pro který jej Zákazník požaduje a s nímž Poskytovatel souhlasil, a
c) je poskytován s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k instalaci, a s uživatelskou podporou, lze-li to vzhledem k povaze produktu rozumně očekávat.
2. Dále odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností
a) je produkt vhodný k účelu, k němuž se produkt tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b)produkt rozsahem, jakostí a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které může Zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Poskytovatelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
c) je produkt poskytován s příslušenstvím a pokyny k použití, které může Zákazník rozumně očekávat, a
d)produkt odpovídá zkušební verzi nebo náhledu, které Poskytovatel zpřístupnil před uzavřením Smlouvy.
Za vlastnosti produktů dle tohoto odstavce neodpovídáme v případě, že Zákazníka před uzavřením Smlouvy zvlášť upozorníme, že se některá vlastnost produktu liší, a Zákazník s tímto při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasí.
Můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) Poskytovatel vadu neodstranil nebo je z prohlášení Poskytovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka,
b) se vada projeví i po odstranění, nebo
c) je vada podstatným porušením Smlouvy.
Nemůžete odstoupit od Smlouvy, pokud je vada produktu nevýznamná, přičemž se má za to, že vada je nevýznamná.
6. Odstoupíte-li od Smlouvy, můžeme Vám zabránit v dalším užívání produktu, a to zejména tím, že Vám produkt znepřístupníme. Odstoupíte-li od Smlouvy, jste povinni zdržet se užívání produktu, včetně jeho poskytování třetí osobě.
7. Peněžité částky, které Vám máme z důvodu vadného plnění vydat, Vám vrátíme na vlastní náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy jste uplatnili u příslušné právo z vadného plnění. Použije přitom stejný způsob, jakým jste uhradil cenu produktu, ledaže výslovně svolíte jinak a nevzniknou Vám tím žádné náklady.
Práva z vadného plnění v případě pořádaných akcí
Za vadné plnění se považuje zejména:
a) poskytneme-li předmět plnění (pořádanou akci), který nemá stanovené nebo ujednané vlastnosti,
b) neupozorníme-li na vady, které předmět plnění má, ač se při takovém předmětu obvykle nevyskytují.
c) ujistíme-li Vás v rozporu se skutečností, že předmět plnění nemá žádné vady, anebo že se věc hodí k určitému užívání.
4. Je-li vada nápadná a zřejmá již při uzavírání Smlouvy nebo lze-li vadu zjistit z veřejného seznamu, jde k tíži Zákazníka. To neplatí, pokud jsme vadu lstivě zastřeli nebo pokud jsme Vás výslovně ujistili, že věc takovou vadu nemá nebo že je vůbec bez vad.
5. Jste oprávněni právo z vadného plnění uplatnit u soudu, vytknete-li vadu bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost plnění prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady, nebo oznámením, jak se projevuje. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění.
6. Nevytknete-li vadu včas a namítneme-li opožděné vytknutí, soud Vám právo nepřizná. To neplatí, pokud je vada důsledkem skutečnosti, o které jsme při předání věděli nebo museli vědět.
7. Jakmile zjistíte vadu, oznamte nám to bez zbytečného odkladu.
8. Je-li vada odstranitelná, můžete se domáhat buď opravy, doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět plnění řádně užívat, můžete buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.
9. Kdo má právo podle předchozího odstavce, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Poskytovatel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.